10x doen na je zwangerschap

na je zwangerschap, zwanger, mamablog, lifestyleblog, La Log

Kijk, ik klaag niet he, laat ik dat voorop stellen. Ik ben een blije zwangere mama. Zo. Maar ik mis wel een aantal dingen. Dingen die ik nu ik zwanger ben niet meer kan, vooral niet in het laatste trimester en laat ik daar nou net aangekomen zijn. Iets met een buik die in de weg zit enzo. Naar een aantal dingen die ik na mijn zwangerschap weer kan doen, kijk ik reikhalzend uit. En ik weet zeker dat ik niet de enige ben! Ik maakte een shocking top tien!

1. Keihard trainen
Toegeven: dit is niet waar iedere mommy to be reikhalzend naar uitkijkt, I know, haha. Maar ik wel! Maar ik ben sportinstructeur en een sportnerd dus daar ga je al. Ik sport met zwangere buik en al nu nog steeds wel een soort van, maar het echte, keiharde trainen gaat nu natuurlijk niet. En ik mis dat! Ik kijk echt uit naar het moment dat ik weer keihard kan trainen, heerlijk!

2. Sushi eten

Echte sushi. Niet alleen die softies met komkommer en ei, haha, maar met zalm en tonijn!

3. Normale kleren dragen!

Tenten zijn het! Pipobroeken! Ik haat ze! Ik weet nog hoe fijn het was toen ik na mijn eerste zwangerschap weer een normale broek aan kon. Ook al was het een stretchy sportbroek, dat feit negeerde ik gewoon. Ik was allang blij dat het bye bye zwangerschapsbroek was, haha!

4. Teennagels lakken
Ja! Gezellige teennageltjes. Die heb ik nu dus niet want ik kan er gewoon niet bij. Heel sneu ja.

5. Benen fatsoenlijk scheren
Tja…

6. Zelf mijn schoenen aan en uit trekken

Hierbij schakel ik op dit moment Wim zoveel mogelijk in want het is een hele opgave om te doen. Vooral de schoenen die ik voor mijn werk draag zijn een drama om zelf aan en uit te doen.

7. Rennend de trap op en af
Normaal stuif ik als een wervelwind de trap op en af als ik geen kind vast heb. En nu klim ik als een manke berggeit de trap op. Een zwangere, manke berggeit. Niks even snel dit of dat pakken boven. Ik ben gewoon een kwartier onderweg.

8. Lekker liggen!
Zo fijn: gewoon lekker liggen. Ik lig het liefst op mijn rug of rechterzij als ik slaap maar nu gaat het allebei niet. Op mijn rug hou ik niet lang vol omdat het gewicht van mijn baarmoeder (van mijn kind dus) een ader afknelt waardoor ik niet voldoende zuurstof krijg en het heel benauwd wordt. Op mijn rechterzij liggen gaat niet door bandenpijn. Het lijkt dan werkelijk of er van alles afscheurt, omg! Dit zijn typische zwangerschapskwaaltjes en die zijn straks dus gone! Kan ik weer lekker slapen zonder een halve nacht wakker te liggen…

9.Β Op de weegschaal staan zonder te schrikken
Do I need to say more? Nee, precies.

10. Normaal lopen
Ja, het is zover: ik waggel. Met de hond wandelen is niet echt een feest met die druk op mijn bekken dus ik doe een dansje als ik weer normaal kan lopen. Nu zie je van anderhalve kilometer afstand dat er een zwanger iemand aan komt waggelen… Maar tot halverwege juli geniet ik nog lekker van mijn zwangere buik en de vrolijke trapjes binnenin!

Wat vond jij heerlijk om weer te kunnen doen na je zwangerschap?

 

lifestyle blog, mamablog, La Log
 

 

 

Joehoe, volg je La Log al op Facebook, Twitter, Bloglovin’, Pinterest en Google+?

3 thoughts on “10x doen na je zwangerschap

  1. Ja hoor alle 10 zo herkenbaar!! De sushi vervang ik dan door een steak en carpaccio maar wat kijk ik er naar uit als het weer normaal kan allemaal. Nah ja normaal slapen gaat m voorlopig niet worden met de nachtvoedingen, maar als het lijstje een stuk korter wordt zou al heel plezierig zijn. Nog een week te gaan…heb t boekje van onze pufcursus er nog maar ff bij gepakt haha. Jij al wat erin gelezen? En bevalt de hypnobirthing cursus?

    • Ja, een da’s goed vooruitzicht he Mandy πŸ˜‰
      O,ja onze pufcursus, haha! Ik ga het deze keer met dingen uit de hypnobirthing proberen, ik denk dat ik daar heel veel aan heb!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge