Lifestyle Mama en zo Momlife Personal

La Log plog: spontaan weekendje Brugge zonder kids!

brugge, weekend, weekendje weg, overnachting, Ibis, hotel, plog Brugge, Belgie, blogger, mamablog, op reis, mamablogger, lalog.nl, lalogblog, lalogDit zijn echt de beste momenten: koffer in de achterbak en gaan. Afgelopen zaterdag was zo’n dag. Twee dagen van te voren besloten we om gewoon te gaan! Normaal is het een organisatie van jewelste om een weekendje weg te regelen met werk, kinderen en what not maar nu kwam het toevallig perfect uit. De kindjes konden gaan logeren, ik hoefde geen vrij te regelen, het hotel was al geboekt en het was heerlijk weer. Gaan dus! En wat een aanrader is het om naar Brugge te gaan! Een plog van onze twee dagen in deze mooie stad staat online.

Zaterdag: gewoon gaan en genieten!

Ik had zaterdag nog een vroege dienst bij de Efteling maar ik had al een beetje in kunnen schatten dat ik waarschijnlijk wel wat eerder weg zou kunnen gaan en dat was ook zo! Fijn, want nu konden we al eerder vertrekken naar Brugge! Wim had ondertussen de kinderen naar mijn ouders gebracht en onze koffer lag in de achterbak. Ik kwam reed ook naar mijn ouders toe zodat ik nog even met Noor en Lot kon knuffelen en kleedde me daar om zodat we meteen door konden rijden. Zodra we onderweg waren, was het een soort van feest, haha! Dat we gewoon zo last-minute iets kunnen doen met z’n tweetjes komt echt -uhmm- nooit meer voor dus we hadden er zin in. Zo leuk weer even samen 🙂 Na een uur en drie kwartier rijden kwamen we bij het Ibis Hotel, midden in het centrum van Brugge, aan. Prima hotelkamer, klein maar praktisch ingericht en -zo belangrijk- schoon!

Op naar de Grote Markt na het inchecken want deze papa en mama snakten naar een terras met wijn. En bitterballen. 😉

Na die bitterballen slenterden we heerlijk even rond, liepen we over een marktje en ploften daarna neer op een volgend terras op een hapje te eten.

Na die heerlijk ontspannen avond ging ik nog in bad (yay, er was een bad in onze hotelkamer!) en lag Wim languit op bed Donald Duckjes te lezen, haha. We gingen op tijd slapen en sliepen als een roos (waarom lukt dat thuis niet?).

Zondag: sight seeing

De volgende ochtend deden we op ons gemak want we hoefden het hotel pas om twaalf uur te verlaten. Nadat we onze bagage in de auto gelegd hadden, gingen we weer op pad om Brugge verder te verkennen en scoorden een lekker vers belegd broodje die we in het zonnetje in een parkje opaten. Kneuterig als wat maar wat een fijn moment was dat ook daar in dat zonnetje. We hoefden nergens op te letten (lees: kinderen) en hadden alle tijd om te relaxen.

Na een schepijsje dat nergens naar smaakte (maar echt!), reden we aan het einde van de middag weer richting Brabant. We haalden Noor en Lot op, ik knuffelde ze helemaal plat want had ze dus na anderhalve dag al zooo gemist (zo’n moeder ben ik, haha) en die avond zaten we helemaal gelukkig weer op onze eigen bank. Wat een onwijs leuk weekend hadden we samen! Vol met goede gesprekken, lekker eten, lol en ontspanning. Ik hou ervan!

Hou jij ook zo van onverwachte uitjes?

La Log, La Log.nl, blog, blogger, Wendy, Wendy La Log, mamablog, lifestyle blog, mama-lifestyle blog